Mass Effect 5 może wykorzystywać Unreal Engine 5. Na taki trop naprowadza nas serwis GamesBeat, który zauważył, że jedna z ofert pracy zamieszczonych przez firmę Electronic Arts wspomina o tym silniku.
W ogłoszeniu o stanowisku reżysera technicznego marki w studiu
BioWare jednym z wymagań jest znajomość silnika Unreal Engine 4 lub jego nowszej wersji. Jak udało się ustalić redaktorowi portalu
GamesBeat po rozmowie z anonimowymi pracownikami zespołu deweloperskiego, nie podjęto jeszcze decyzji o wykorzystaniu ponownie silnika Frostbite (na którym działa
Mass Effect: Andromeda) i istnieje spora szansa, że
Mass Effect 5 powstanie na Unreal Engine 5.
Tutaj warto przypomnieć, że oryginalna trylogia działa właśnie na silniku autorstwa
Epic Games. Później jednak firma
Electronic Arts zmieniła podejście i nakazała wszystkim wewnętrznym studiom korzystać z autorskiego rozwiązania zespołu
DICE – Frostbite. To przyniosło spore problemy każdej grze poza serią
Battlefield. Problemów z produkcją
Dragon Age: Inkwizycji i końcową jakością
Mass Effecta: Andromedy chyba nie trzeba nikomu przypominać.
Wygląda więc na to, że po latach niepowodzeń
EA wyciągnęło wnioski i
Star Wars Jedi: Fallen Order nie było jednorazowym strzałem (tytuł działa na Unreal Engine 4). Na potwierdzenie (lub ewentualne dementi) będziemy musieli jednak poczekać. Według plotek
Mass Effect 5 trafić ma do sprzedaży w okolicach 2025 roku.
Źródło:
Paweł Musiolik - GRY-OnLine
|
Klemens
|
2021-09-05 12:31:09
|
|